Sve o etiketiranju, nalepnicama i stikerima - Stickershop

Sve o etiketiranju, nalepnicama i stikerima

Prava etiketa ili nalepnica može napraviti razliku između uspeha ili neuspeha vašeg proizvoda. Izrada savršene etikete proizvoda zahteva kombinaciju kreativnosti, radoznalosti i planiranja. 

Etikete zauzimaju važno mesto kao obična dekoracija, personalizacija poklona, oznake za proizvode po porudžbini i, naravno, za identifikaciju komercijalnih proizvoda. Etikete i deklaracije su često i uslov za uvođenje ISO standarda u vašu kompaniju.

Međutim, pre nego što započnete svoj projekat, važno je razmotriti sve detalje kako biste izbegli greške. Razumevanjem procesa kreiranja elegantnih i privlačnih etiketa, možete stvoriti dizajn koji privlači pažnju potrošača, komunicira sa kupcima i pruža im ključne informacije.

 

Ko, šta, kome i čemu?

Etikete su ključni deo pakovanja koji čini proizvod reprezentativnim i privlačnim. One sadrže pisane informacije na kontejneru ili pakovanju, uključujući vitalne elemente poput boja brenda, logotipa kompanije, različitih materijala i zapaženog oblika.

Etikete imaju ulogu koja uveliko prelazi granice marketinga. Određeni detalji na etiketi moraju ispuniti zakonske zahteve. Bez obzira na to da li je proizvod nov na tržištu ili je već dobro uspostavljen, mora poštovati zakonske propise o označavanju.

Za gotovo svaki proizvod postoje različiti nivoi obaveza koji nalažu koje informacije kompanije moraju da pruže potrošačima. Na primer, prehrambeni i kozmetički proizvodi podležu regulativi nadležnih ministarstava i njihovih inspekcijskih organa.

 

Planirajte uspeh najpre funkcionalnošću

Bilo da kreirate prilagođenu etiketu za sebe ili za klijenta, morate razviti funkcionalan dizajn i koji uzima u obzir sve varijable proizvoda. Stoga, početni proces za kreiranje etikete je prikupljanje informacija, a ne kreativnost.

Ako razvijate oznaku za nekog drugog, biće vam potrebne informacije od klijenta. U nekim slučajevima, klijent će već imati logotip koji možete koristiti za pokretanje procesa a u drugim slučajevima, morate početi od nule (što bi trebalo da bude uključeno u konačnu cenu izrade etikete). Takođe morate razmotriti gde klijent planira da proda proizvod. Koristeći ove informacije, možete razviti načine da razlikujete ponudu.

Ako klijent namerava da proda svoju robu u supermarketu, na primer, morate razviti etiketu koja će ga razlikovati od svih drugih sličnih proizvoda u istom odeljku. Ako će klijent, međutim, prodavati svoje dobro isključivo na mreži, moraćete da smislite drugačiju strategiju.

Tokom ove faze, pomaže razmišljanje o tome ko će koristiti proizvod. Takođe morate da prikupite ove informacije od klijenta, jer iako proizvod može dati neki trag o tome ko će ga koristiti, samo vlasnik zna tačno kako planira da promoviše svoju robu.

 

primer funkcionalne etikete na proizvodu

 

Gledajući širu sliku

U vezi sa konkretnim proizvodom, želećete da znate određene detalje, kao što su vrednosti idealnog potrošača, kao i njihov nivo obrazovanja. Stručnjaci to opisuju kao: demografija + psihografija. Pre nego što započnete dizajn etikete, bitno je da informacije "promenite po padežima":

Ko, Šta, Kada, Gde, Zašto i Kako

Znati da je proizvod za muške tinejdžere, na primer, nije dovoljan uvid da biste kreirali najbolji dizajn. Takođe morate da se zapitate koje druge vrste slične robe kupuju idealni potrošači. Ova vrsta detaljnih informacija je potrebna za dizajniranje etikete koja govori pravoj publici.


Nakon prikupljanja osnovnih informacija, moraćete da sprovedete istraživanje. Morate dodatno istražiti ciljnu publiku tako što ćete identifikovati njenu starost, pol, prihod i druge informacije koje ste možda prevideli tokom početnog kruga istraživanja kako biste bili sigurni da niste propustili nijedan važan detalj. Ove naizgled bezazlene činjenice će vas informisati tokom procesa projektovanja.

Takođe bi trebalo da naučite što više o konkurentskim proizvodima. Ne želite da kreirate etiketu koja previše nalikuje konkurentskoj. Štaviše, ovo istraživanje će vam dati ideju o tome kakav dizajn etikete privlači publiku za taj proizvod.

Zlatan savet: Proverite naš blog i saznajte kako da napravite savršene etikete uz najpovoljnije cene.

 

Prenošenje poruke

Dizajn etiketa je više od kreiranja atraktivnog projekta. Takođe morate da pružite informacije koje su važne za potrošače.

Naravno, postoje određeni elementi koji će zauzeti najviše prostora vaše etikete. Ovo može uključivati naziv proizvoda i slogan kompanije, kao i logotip kompanije. Za ostale informacije, međutim, morate smisliti kako da ih rasporedite na preostali prostor na nalepnici.

Jedna od dodatnih informacija koju je važno istaknuti je jedinstvenu prodajna ponuda (USP). U stvari, USP bi trebalo da uzme u obzir sve faze procesa projektovanja. Svrha etikete je prvo da privuče potrošače, a zatim ih angažuje. Način da se ovo postigne u potpunosti je da se USP upadljivo uključi na glavne pozicije unutar stikera.

Ako razvoj etikete radite za klijenta i on nije još razvio jedinstvenu prodajnu ponudu, možete raditi sa njim kako biste otkrili prednosti proizvoda i promovisali ove koncepte na etiketi. Poznavajući USP ili prednosti proizvoda, možete doneti odgovarajuće odluke o dizajnu tokom faze planiranja kreiranja etikete.

primer dizajna etikete za vino

Izvor

 

Sada zabavni deo, dizajn

Odabir prave boje je jedan od najvažnijih delova dizajna vaše nove etikete. Na boju koju odaberete može uticati nekoliko varijabli, uključujući vrstu proizvoda, ciljna publika i boje koje koristi konkurentska roba.

Pakovanje često u velikoj meri utiče na dizajn etikete. Ako etiketa sadrži mnogo "šarenih" slika, poželećete da koristite svetle boje kako biste dovršili ovu temu. Još važnije, želite da boja etikete pomogne da se proizvod izdvoji od konkurentske robe.

Tipografija etikete obuhvata fizičke karakteristike etikete u celini jer većina etiketa sadrži značajnu količinu teksta. Tipografija etikete ocrtava koje stavke su istaknute potrošačima, gde su artikli postavljeni i koji su važniji od drugih.

Započnite ovaj deo procesa planiranja tako što ćete smisliti tipografiju za najvažnije elemente dizajna, kao što su naziv proizvoda i slogan. Pored toga, optimizacija dizajna teksta je neophodna za etikete, pošto je prostor izuzetno ograničen. Ovo čini definitivnu i sažetu verziju etikete izuzetno važnom.

Takođe morate odlučiti koje vizuelne elemente ćete koristiti za svoju etiketu, uključujući slike i ilustracije. One su posebno korisne za vezivanje emocija za proizvod koje same reči ne mogu proizvesti. Proizvod će svakako imati veliki uticaj na vizuelne elemente koje odaberete. Ako je etiketa za brdski bicikl, vaš dizajn može sadržati sliku bicikla.

 

Znajte svoja ograničenja

Sada kada ste shvatili šta možete da uradite, vreme je da shvatite šta ne možete. Iako možda znate tačno šta želite i imate velike ideje za dizajn etikete, vaš koncept možda neće služiti potrebama vašeg klijenta.

Da li će se proizvod koristiti na otvorenom ili u vlažnom okruženju? Papirna etiketa neće biti dobar izbor. Umesto toga, potražite vodootporne materijale.

Slično tome, ako radite sa prehrambenim proizvodima, razmislite o korišćenju materijala bezbednih za hranu za svoje etiketiranje.

 

Finiš je najvažniji

Kada vam u glavi padne sjajna ideja za dizajn, primamljivo je da odmah dodate to u svoj dizajn. Međutim, važno je znati ne samo da li se etiketa uklapa uz proizvod, već i da li dopunjuje oblik pakovanja.

Štaviše, moraćete da odvojite trenutak da razmislite o tome koliki deo proizvoda ćete pokriti svojom etiketom. Ako, na primer, pakovanje proizvoda nije posebno estetski privlačno, poželećete da napravite etiketu koja pokriva veći deo posude. Nasuprot tome, ako pakovanje ima vizuelno atraktivne atribute, želećete da ostavite pakovanje izloženo i smanjite veličinu etikete.

U svakom slučaju, etiketa i pakovanje moraju privući i angažovati potrošače. Ove varijable su od suštinskog značaja za posmatranje vašeg dizajna iz perspektive potrošača.

Tražite drugo i treće mišljenje

Postoji još jedan važan korak koji treba dovršiti pre nego što otpremite svoju dizajnersku ideju na štampač i čekate sa suspregnutim dahom da stignu vaše nove etikete. Nakon što kreirate svoju etiketu, trebalo bi da anketirate potrošače da biste utvrdili kako se oni osećaju o vašoj kreaciji. Trebalo bi da osmislite upitnik koji će vam pomoći da razumete da li ste svojim dizajnom etikete uspešno stvorili pravi osećaj za potrošače.

Kako potrošači odgovaraju na pitanja, kopajte dublje. Pitajte ih zašto se tako osećaju u vezi sa određenim aspektima etikete. Ovo je važno da vam pomogne da otkrijete emocionalno rezonovanje iza njihovih osećanja.

Natrag na blog